EM - Guld till Spanien

(Klicka på småbilderna för att se dom större)

Hälsningar från ett helt galet Barcelona

EM-FinalSöndag i Barcelona

Söndagen 29 Juni 2008

Idag är det efter några veckors EM Fotboll i Schweitz och Österrike tid för finalen och det mellan SPANIEN OCH TYSKLAND, och det märkliga i den storryn är att vi är i Barcelona och kommer idag att se matchen här.
Och garanterat kommer det att bli livat värre här det märktes redan i går kväll så här laddas det till 100%

Inte nog med att det är fotboll det är också en pridefestival, i går kväll när vi kom ut på Ramlan hammnade vi jag och hushållerskan mitt i ledet bland dessa bögar och flator som bara tycker om varandra SÅ mycket!! (ni ser på bilden jag la in tidigare från Ramblan och som jag helt missat att Lena redan fixat till det)!!

Vi gjorde också en sväng in på den fantastiska saluhallen där Bamse fick dagens lunch...

I kväll lär det som sagt bli tryck,  nu har vi varit nere vi beachen och nu kan man se att det laddas det för fullt här i Barca inför kvällens överkörning av Hornblåsarnas IF (HIF)

Jag får återkomma med en rpport från kvällens match och fest imorgon.

Ha nu en go EM - Finalkväll och var rädda om er.

Lena & Bamse

SPANIEN.....

Nu e vi i Barcelona....

Men först .... efter Andorra tog vi en lite bättre väg ner än den vi tog upp i bergen, denna var klart bättre, vi tog sikte på nästa stopp på resan som var Platja d´Aro som ligger ca 10 mil norr om Barcelona.

Där vi tog in på det lilla men djävligt mysiga "Hotel Els Pins" där vi träffat en spansk böna som heter Lauren och tycker om ALLA Svenskar, har haft en Svensk kille men han har spolat henne, hon hjälper oss med det mesta bl.a har vi fått vår bil inlåst i deras garage där skall den nu få stå en vecka.

Vädret är inget att klaga på 30-35 grader och inte ett moln, till och med badkrukan Bamse har hoppat i spaet och då e det varmt.
Här i Platja d´Aro har vi det riktigt gott, god mat underbara kvällar där vi suttit på strandpromenaden och kollat på dom båda semifinalerna med storbilden i stort sätt i kanten av medelhavet.

Givetvis han vi även hunnit med en golfrunda på en riktigt trevlig banan strax ovanför byn vi bor i, en grym utsikt gjorde väl sitt till att koncentrationen på golfen inte var på topp + att jag har en gammal skada sen midsommaraftonens 5-prickar i Laröd som gör att jag inte rör mig lika smidigt som vanligt.

Idag är det Lördag 28 Juni och idag började nästa äventyr, vi packade var sin liten väska letade reda (med hjälp av Lauren) på busstationen och fick tag på en buss till Barcelona, bilen samt övrig packning finns kvar på hotellet i Platja och vi anlände till Barca strax efter lunch och tog en taxi till ett hotell som ligger på en sidogata till Ramblan alldeles nyrenoverat och riktigt frächt.

Här ett axplock: Busstationen i Barca - Hotellet - La Ramla

Nu stannar vi här för bl.a se finalen mellan SPANIEN - Hornblåsarna gissa om det blir drag här runt hörnet, på La Rambla lär det ju bli drag i morgon!

På Måndag kör vi igång nästa projekt och då....börjar äventyret!

Var rädda om er allihop Bamse & Lena

Nu e vi på väg på semester...

Nu är vi på väg på årets Europaturné, resan har så här långt gått från himmet i HBG till Kassel, bad och go Wurst med bier stod det på menyen.

Sedan vidare in i Frankrike närmare bestämt LYON där vi hittade ett bra hotell med en Bearniesås som inte kan beskrivas men det bästa var ändå detta..........

OSTVAGNEN kom dom inkörande med och franska ostar...ingen kan väl tycka illa om dom!

Vidare med ännu en varm dag, det ligger på ca 30 grader varje dag, nu vill vi ha lite svalka, så vi drar nu vidare till högre höjder nämligen Andorra där vi kämpade 15 mil på alpvägar innan vi kom upp till snö och lite svalare ca 20-25 grader!!

Detta med Andorra var en riktig "höjdare" hit skulle jag kunna tänka mig en skidsemester på vintern, tuff körning men fantastiskt vackert.

Imorgon Onsdag drar vi så vidare till Platjá de Aro strax norr om Barcelona där stannar vi tills på Lördag då vi drar in till Barca för några dagar, sedan börjar äventyret...  Återkommer!!!

Var rädda om er där himma. Bamse & Lena

Midsommar & Nu Semester...

Tre killar som var med på Midsommarfirandet i Laröd...

SEMESTRTRIPPEN....

Nu är det semester som gäller och vi skall ut på en ny Europatripp jag och hushållerskan... I bilen och sedan i lugn och ro ner mot Spanien där vi skall vara i Platjá De Aro som ligger ca 10 mil norr om Barcelona på Onsdag.

Sedan på Lördag tar vi tåget in till Barca för två nätter där.

På Måndag går vi så ombord på "Navigator of the Seas" som är ett kryssningsfartyg tillhörande Royal Caribbean International. Med den skuttan skall vi sedan åka till NIce - Florence - Rom och så tillbaka till Barcelona.

Tillbaka till Platjá De Aro vårt hotell och vår bil, stannar där ytterligare några dagar inna vi börjar resan norrut igen.

Tänkte se om jag har tillgång till internet för då kan jag blogga lite under resan så häng på vem vet ,Bamse kanske överraskar med lite bloggande!!!

Ha nu en riktigt go sommar alla!!