Hemma igen....

Jaha, så var det med den semestern..... 3 veckor går fort men ett erkännande måste till VILKA 3 VECKOR!!!

Vi hade ett avsked av våra vänner på Hotel El Pins i Platja D `Aro adjö till framför allt Lauren som vi blivit riktigt goda vänner med. (ev. kommer hon på besök till oss i höst)

Efter det avskedet satte vi oss i Citran och hade ca 200 mil framför oss, när vi kommit in i Frankrike passerade vi bl.a Canal Du Midi, Canalen som vi för många år sedan hyrde en "husbåt" på med våra vänner Eva och Kenneth Forsell och då väcktes det minnen i skallen för det var också en riktigt fantastisk semester.

Sedan gick det som på räls, Frankrike är ett  bra land att köra bil i visserligen avgiftsbelagda motorvägar men hyfsat lite trafik och det flyter på skitbra, så vi körde dom ca 100 milen och kom upp till Tyskland körde av motorvägen ett par mil och fann en riktig liten pärla, ett litet hotell med pool och en bra restaurang så en  "Schwibelrostbraten" (biff med mängder av stekt lök) en go bier sedan var det tid för poolen simma av sig vägdammet och sedan upp på rummet, ut på balkongen en go Whiskey sedan knoppade man i ovaggad.

Dagen efter, i Citran igen efter en go frukost och iväg genom ett Tyskland som dom första 40-50 milen bjöd på riktigt "spanienväder" men...sedan började "sverigevädret" regn och åska och som vanligt i det landet många som vill köra bil....men vi tog oss lätt igenom skiten och var hemma i HBG vid 24 - tiden.

Ännu en riktigt bra semester är slut där allt fungerat till 100%, det som vi minns bäst med denna semestern är utan vidare den här...

Ha det bra och var rädda om er...............

Lena & Bamse

Golftime.....

"CLUB DE GOLF COSTA BRAVA"

Idag (Måndag) har vi varit och spelat golf på en bana som ligger ca 6 km från Platja Dé Aro, några tunna moln täckte solen så det var perfekt golfväder.
När vi var färdiga att börja spela och vi gick mot första tee för att komma igång stod det redan ett par där, jag plockade fram min mellanstadieengelska och frågade när dom skulle gå, hon svarade samma tid som oss OK lite tyckte då franför allt hushållerskan då hon tycker det är lite pinsamt att gå med andra, men skit samma.
Hennes gubbe kom och vi presenterade oss och kom ganska snart fram till at vi lika gärna kunde prata Svenska.... dom kom från Sverige och hade en lägenhet här i en by intill vår märkligt... men det konstigaste var att dom kom från Helsingborg och bodde ute vid Pålsjö, vi var ju nästan grannar!!!! Vi kom ju också ganska snart fram till att vi hade en del  gemensamma vänner, konstigt...hur som helst han (Per som fyllde år idag precis som lillebror) vann över sin hushållerska och jag givetvis över min, så ölen efteråt var ju go.......

Lillebror fyller år idag.....

Kryssning: Barcelona - Cannes - Livorno(Florens) - Rom - Barcelona

NAVIGATOR OF THE SEE

Med denna "skutan" har vi nu kryssat fråm Barcelona till Cannes sedan vidare till Livorno utanför Florens och sedan ner till Civitavecchia som ligger strax utanför Rom.

Vi har gjort en och annan resa, men detta liknar inte något annat, lyx, lyx, och ännu mer lyx, dessa dagar har varit något så grymma, så att beskriva det här på pränt är bara att glömma. Jag lägger in några bilder från båten så kan ni själv se.

Ett litet, litet axplock, det finns hur många bilder till. Bar hojta till så blir det visning när som helst det passar dig.

Tänkte bara visa att det var show varje kväll/dag en kväll på den stora teatersalongen visades en miniatyr av "Mamma Mia"

Sedan en kväll var det BAMSE som stod för showen bl.a för Kaptenen för båten.....

Att man aldrig lär sig.....

Nu är vi tillbaka i Platja De Aro på vårt lilla hotel där vi efter en veckas utflykt blev mottagna med öppna armar av ledning och personal. Stannar nu här för Sol, Bad och Golf till på Onsdag 9/7 sedan bär det av hemmåt igen.

Vi vill lite så här offentligt också passa på att i förtid gratulera lillebror HANS-GÖSTA som fyller år på Måndag den 7:e, GRATTIS H-G hoppas vi kan fira av dig ordentligt när vi komer hem